Friday 18 May 2012

Paperr

"....kau melihat diriku ku..seperti sesuatu..yang mencabar dirimu...akal dn mindamu..."..bunyi ringtone hp aku yang menyanyi2 mintak di angkat...jeling kat hp, cik nana upanya..

"hello.."

"ann...ko kat mana ni?"

"aku kt bilek je..hr ni offday..dh jumaat kan..malas nk pegi lab..haha...gaya cam aku bos la kan.."
"ann..aku takutt nie..."

"uik..nape na?kt dlm hati..bunyi mcm kt dlm kete..xcident lagi ke??fuhh..

"aku dpt call dr Dr.K..dia suro dtg bilek dia sekarang..dia ckp review journal aku hr tu dh kua dh...uwaa...takut ann..."

"fuhh legaa..oo..pastu camne?ko kt ne ni?"

"kt dlm kete..ngah tggu cik N beli makanan..nt nak g jumpe Dr. K ngan cik N..aku takut la ann..Dr.K cam seyes je tyme dia kol aku td..huhu..hmm,pe jd kt journal aku?.."

"OO ye ke..dia ade ckp pape ke?maybe ade yang ko kena edit sket kot na..besela kalu 1st review..at least benda tu accepted then ok la kot..xkesah la kalu accepted with minor or major revision sekali pun..janji accepted kan?..kalo rejected..parahh gak na.."

"aku xtau la ann...aku takut nak jumpe Dr.K..Kalu aku kena edit je xpe..aku takut ade something yg lagi teruk dr tu..ape nasib paper aku tu..huhu"..

"xpe na..tgk dulu camne..aku ase nak kena edit lagi je tu kot..ikut jela komen dr reviewer tu..tgk dl pe dia nak..insyaAllah ok kot.."

aku punye paper pun xtau lah camne nasibnye..skrg pn ngah wt additional work demi memenuhi kehendak all the reviewers..sbb ape?sbb nak make sure kite punye paper ikut all the criterias yang dorang nak sebelum dipublishkan..n also one of the  university requirements for the research student untuk grad..sangat memeningkan kepala..

"hmm tu la..doa2 kan aku ea ann..lagi satu kan..kawan Cik N dh ade yg dapat call dr ppukm untuk intebiu peg. sc ann..."

"what??..ye ke na..aku xde dpt call pape ni na..maksudnye xdpt la ea?..wah kecewa nye.."

"samela aku pn..maybe xde reezeki kite lagi la tu kan?lagi pun, aku cam dh kecik hati ngan U kite ni..dh byk kali aku apply..setiap kali ade iklan jawatan kosong, xpernah miss..tp xpernah sangkut.."

"hmm..same la..kite try cr kt tempat lain la plak..tp agak kecewa la kan..at least xnak ambik kite pn panggillah jugak intebiu kan..penat kite hantar segala bagai jenis dokumen..huhu"..

"haha..tu lah..sgt kecik hati..eh k la ann, cik N dh sampai..nak kena jumpe Dr.K nie.."

"ok..gud lux..babai..slm"

"babai..wslm"

..hmm,susah kan nak mintak keje skrg..tp aku hrp insyaAllah ade rezeki untuk aku nanti..aku nak dptkan keje..nak kumpul duit..nak berbakti pada family..n kalu ade rezki, nak further study lagi jauh nun disana..kalu mase tu ade jodoh, dh kawin, angkut skali my hubby n  anak2..wat pendorong semangat di tempat org..jauh plak berangan..haha..insyaAllah...



No comments:

Post a Comment